.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمان قانونی آغاز ثبت‌نام انتخابات شوراها مشخص شد
سخنگوی وزارت کشور گفت: طبق قانون اصلاحیه جدید مجلس برای انتخابات شوراها، باید ۲۷ بهمن دستور شروع این انتخابات داده شود.

 سخنگوی وزارت کشور گفت: طبق قانون اصلاحیه جدید مجلس برای انتخابات شوراها، باید ۲۷ بهمن دستور شروع این انتخابات داده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور امروز در نشست خبری که در سالن شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه حوزه عمومی خارج از دولت عرصه ای اجتماعی سیاسی و عمومی است که شهروندان بصورت برابر در آن فضا به گفتگو بنشینند، گفت: احزاب و تشکل های سیاسی، رسانه ها، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد و نهایتا شوراهای اسلامی شهر و روستا از مصادیق این فضاست.

وی افزود: به تاسی از قانون اساسی، دولت تدبیر و امید از سال ٩٢ تلاش کرده اعمال حاکمیت در حوزه دولتی را به نحوی سازماندهی کند که این اقدام منجر به تقویت نهادهای مدنی شود.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به ویژگی‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: کاندیداهای شوراها قبل از انتخابات در معرض احراز صلاحیت قرار می‌گیرند.

سامانی با بیان اینکه 117 هزار و 56 نفر تاکنون از اعضای شهر و روستا در سراسر کشور هستند، گفت: شوراها جایگاهی بالقوه و رفیعی دارند لذا تاکید داریم قدرت عموم مردم و نامزدهای انتخابات در قوانین مربوط به این نهاد مردمی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: 4 دوره انتخابات شورها را تجربه کردیم و ضروری است از این تجربیات برای شورایی کارامد در انتخابات اتی استفاده کنیم.

سخنگوی وزارت کشور درخصوص زمان قطعی ثبت نام انتهابات شوراهاب اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: بر اساس اصلاحیه جدید قانون انتخابات شوراها؛ باید 28 روز برنامه زمانی ما باید به جلوتر برود.

سامانه ادامه داد: طبق قانون اصلاحیه جدید مجلس برای انتخابات شوراها، باید 27 بهمن دستور شروع این انتخابات داده شود که در این صورت 2 اسفند زمان ثبت نام این انتخابات انجام می‌شود اما هنوز مراحل قانونی این مصوبه طی نشده و با توجه به زمان بر بودن، بعید می‌دانم در این دوره مورد اجرا قرار گیرد.

ادامه دارد...


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.